Kontenery i ich rozładunek w porcie

Każdego roku ponad 430 milionów ton ładunku przepływa poprzez najobszerniejszy port w Europie. Dzisiejsza technologia gwarantuje sprawną oraz skuteczną logistykę, zaś czujniki dostarczają przydatnych danych. Każdego roku do Rotterdamu napływa ponad 34,000 statków pełnomorskich jak również 100,000 obsługujących żeglugę śródlądową.

Prawie każdy pomyśli, że króluje tam zamęt oraz harmider – jednakże jest w błędzie. Niemal nie ma tam jednostek, a wszystko zostało zautomatyzowane. Ogromne nadbrzeżne dźwigi nieustannie podnoszą kontenery ze statków a także układają je na specjalistycznych wózkach AGV (Automatic Guided Vehicles). Najważniejszymi urządzeniami do transportu są układarki kontenerów. Są to takiego rodzaju maszyny, które podnoszą kontenery Wrocław do góry. Ich teleskopowe ramy zdołają być ustawione w zależności od długości kontenera. Używane są tak samo przy dźwigach nadbrzeżnych, jak i na placu składowym. Złożona elektronika a także pokaźna liczba czujników zapewniają należyte działanie podnośników.

Wózki AGV wyglądem przypominają ciężarówki wolne od szoferki. I faktycznie, pojazdy takiego rodzaju poruszają się bez udziału kierowców. Zamiast ludzi, kierowane są poprzez sterowniki PLC do zastosowań mobilnych. Wózki AGV transportują kontenery od dźwigów nadbrzeżnych do placu składowego. Właśnie tam, kolejny dźwig odbiera kontenery oraz ustawia je na placu. Komputery odpowiedzialne za logistykę dokładnie wiedzą, gdzie ustawić niemal każdy kontener. Kontenery są rozmieszczane według zoptymalizowanego planu, który zapewnia wydajną a także właściwą pracę.

Kluczowy komputer określa punkty załadunku a także rozładunku, jak również pozycję kontenera w porcie i serwuje tego typu wiadomości do wózków AGV drogą radiową.



Powiązane słowa: